- Не ігноруйте людей, яким важко говорити, тому що зрозуміти їх – у Ваших інтересах.
- Не перебивайте людину, яка відчуває труднощі у вимові. Починайте говорити тільки тоді, коли переконаєтеся, що вона вже закінчила говорити.
- Не намагайтеся прискорити розмову. Будьте готові до того, що розмова з людиною з ускладненою вимовою забере у Вас більше часу.
- Дивіться в обличчя співрозмовнику, підтримуйте візуальний контакт.
- Якщо людину з утрудненою вимовою супроводжує інша людина, то не адресуйте Ваші питання, коментарі або турботи компаньйонові.
- Не вдавайте, якщо Ви не зрозуміли, що Вам сказали.
- Не думайте, що людина, що має труднощі при вимові, не може зрозуміти Вас.
- Деякі люди, які мають проблеми при вимові мають труднощі з модуляцією. Не робіть передчасних висновків на підставі виразу обличчя або голосової модуляції.
- Якщо у Вас виникають проблеми в спілкуванні, запитайте, чи не хоче Ваш співрозмовник використовувати інший спосіб - написати, надрукувати.