Права пасажирів Укрзалізниці < Мобільна програма Патруль

Гаряча лінія Укрзалізниці: (044) 465-33-44

Електронний квиток. Обмін

Якщо ви купили електронний квиток з QR кодом, не обмінюйте його на звичайний. Роздрукуйте, але показуйте його зі смартфону. Якщо вони не зможуть його зісканувати, це проблеми провідника, а не ваші.

Електронний квиток. Сканування

Сканувати квиток має провідник, а не ви. Якщо у нього нема сканера, то він має піти за ним, а не ви.

Розетки

Ви можете користуватися розетками в вагонах поїзда безкоштовно в будь-який час, це не залежить від того, стоїть потяг чи їде.

Постіль в пакетах

Постільна білизна має видаватися у герметичних пакетах. Якщо пакет надірваний, ви маєте право його замінити на герметичний.

Погано випрана постіль

Якщо ви виявили погано випрану постільну білизну (з плямами), вимагайте її заміну, навіть якщо всі комплекти будуть такими. Зазвичай, після третього брудного комплекту, вам принесуть чистий зі спального вагону.

Збирання постілі

Постіль збирає провідник, а не ви. Усі заклики здати постільну білизну, ігноруйте. (Постанова №252 Кабінету Міністрів України від 19-го березня 1997 року. Пункт 63 «…Доставка постільних речей на спальне місце пасажира і збирання її за 30 хвилин до прибуття пасажира до місця призначення є обов’язком провідника вагона».)

Температурний режим

Температурний режим має бути комфортним для поїздки. Якщо вам дуже спекотно, або холодно, викликайте начальника поїзда з правовими нормами перевезення пасажирів. В них ви зможете побачити дозволені температури перевезення пасажирів у різні сезони. Якщо умови перевезення не відповідають вказаним, начальник поїзда може вам безкоштовно надати таке саме за класом місце в іншому вагоні, або так само безкоштовно підвищити клас.

Також зверніть увагу на такі поради:

1. Персонал поїзда повинен бути ввічливим. Це регламентовано правилами перевезення пасажирів.

2. Під час поїздки ви можете користуватися гарячою водою і необхідними медикаментами з аптечки вагона. Це вже включено у вартість квитка і повинно бути абсолютно безкоштовно.

3. Пасажир поїзда має право попросити вимкнути музику, якщо вона йому заважає.

4. Пасажир поїзда вміє право попросити у провідника ковдру незалежно від пори року.

5. Туалетний папір і мило обов'язково повинні бути в наявності в санвузлі поїзда.

6. У провідника можна взяти ремінь безпеки для дитини або дорослого пасажира, якщо він подорожує на верхній полиці. Ці ремені безпеки є в поїздах завжди, і їх зобов'язані надавати пасажирам верхніх полиць за першою вимогою. Якщо наданий ремінь на ваш погляд недостатньо міцний, ви також можете попросити його замінити.

7. Палити в українських поїздах заборонено, тому, якщо хтось із пасажирів курить, ви можете вимагати від провідника, щоб він вжив заходів. Також ви можете вимагати від провідника втихомирити расшумевшихся пасажирів.

8. Розбудити вас при під'їзді до вашої кінцевої станції – це прямий обов'язок провідника.

9. Пасажири поїздів зі спальними місцями повинні забезпечуватися чаєм та кавою за встановлену плату. Вартість напоїв може бути спочатку включена в ціну квитків (тоді в документі є відповідна відмітка).

10. Правилами провезення багажу в поїздах передбачений перевозити з собою у вагоні ручної поклажі вагою до 36 кг, що не перевищує за обсягом відведеного на одного пасажира місця для багажу.

11. Постільну білизну вже включено в квиток на поїзд Укрзалізниці, якщо ви від нього не відмовилися при оформленні квитка на потяг (інформація про постільній білизні позначена «ПБ», 3-я рядок знизу).

12. Пасажир має право не тільки не здавати постіль, але і не збирати її за собою. Прибирання постелі входить у посадові обов'язки провідника.

13. Відповідно до інструкції ви можете попросити провідника розстелити вам постіль, якщо вам складно це зробити. Це особливо актуально для літніх людей, вагітних жінок і сімей, які подорожують з маленькими дітьми.

14. Пасажир в поїзді може лягти спати в будь-який час, а не тільки у нічні години.

15. В обов'язки провідника також входить підйом і опускання верхніх полиць.

16. Якщо ваше місце в поїзді зайняв інший пасажир, провідник зобов'язаний виділити вам інше. Якщо місце, надане замість того що бронювали та знаходиться у вагоні класом вище, ви не повинні нічого доплачувати, але якщо нове місце у вагоні класом нижче, вам зобов'язані повернути різницю вартостіквитка.

17. Якщо ви переплутали поїзд, ви маєте право повернутися на початкову станцію безкоштовно.

18. Ви можете купити ж/д квиток вже у провідника, якщо з якої-небудь причини не змогли або не встигли зробити це в звичайній касі. При цьому провідник зобов'язаний видати вам стандартний квиток на потяг, такий же, як і в звичайній касі.

19. Якщо пасажир проїхав свою станцію, повернутися на станцію призначення він може безкоштовно.

20. Якщо ви відстали від поїзда, то маєте право продовжити поїздку без доплат. Повідомте про свою проблему начальнику станції, на якій опинилися. Він зв'яжеться з начальником поїзда, на якому ви їхали, щоб провідники простежили за вашими речами і зняли їх з поїзда на найближчій станції, зупинка на якій за розкладом становить 10 і більше хвилин. Пам'ятайте, що пасажир має право безкоштовно доїхати до тієї станції, на якій будуть ваші речі, а потім продовжити шлях на іншому поїзді, оновивши квиток у касі. Доплачувати за новий квиток не потрібно.

21. У разі якщо кошти та документи вкрадені або загублені, пасажир Укрзілизниці може придбати квиток без оплати – ви можете доручити кому-небудь купити квиток на ваше ім'я (запит на купівлю можна зробити по телефону або факсом). Такий квиток на поїзд, що відправляється зі станції, на якій ви перебуваєте, може бути оформлений з будь-якої точки країни. Купити квиток таким способом можна не менше ніж за 3 години, і не раніше, ніж за 2 доби до відправлення поїзда.

22. Пасажир має право сідати в будь-який вагон поїзда. Наприклад, якщо ви спізнюєтеся на поїзд, і до його відправлення встигнете дійти тільки до першого або хвостового вагона, а у вашому квитку вказані місця в іншому кінці поїзда, ви можете сісти в будь-який найближчий до вас вагон. Це правило актуально для посадки на проміжних станціях, зупинка на яких дуже маленька за часом.

23. Якщо вам потрібно пред'явити квиток для звітності після поїздки, наприклад, для оформлення відрядження, ви можете звернутися до провідника, і він поверне вам ваші проїзні документи. Зверніть увагу на квиток, який вам повертають – провідник може помилково віддати не ваш квиток, а проїзний документ одного з сусідів. Вартість квитків на поїзд, куплених на різних станціях, може відрізнятися.

Якщо провідник не може знайти ваш квиток, зверніться до начальника поїзда – вам складуть акт про втрату квитка, і на його підставі видадуть новий ж/д квиток для звітності перед бухгалтерією.

24. Пасажири поїздів «Інтерсіті+» мають право тримати квитки у себе протягом всієї подорожі.

25. Якщо ви забули свій квиток, наприклад, залишили його у людини, який проводжав вас на поїзд, він повинен не пізніше, ніж протягом години після відправлення поїзда пред'явити забутий вами документ начальнику вокзалу (станції). Начальник станції дасть телефонограму начальнику поїзда, на якому ви їдете, і вам випишуть новий проїзний документ на весь шлях прямування. Вартість телефонограми оплачується заявником.

Якщо протягом 4-х годин після відправлення поїзда телефонограма (телеграма) не буде отримано, пасажир вважається безквитковим. У такому разі він повинен сплатити штраф та повторно заплатити за проїзд або залишити поїзд.