Основним призначенням автомобіля є забезпечення дій особового складу прикордонних військ при виконанні широкого загалу завдань з охорони державного кордону. Додатково розробники передбачили можливість використання машини у разі штабного чи патрульного автомобіля. Броньовик може перевозити поранених, служити у розвідці, за необхідності возити арештантів чи цінності. Зварний корпус від Курган машзаводу – несучий.

Верхня частина корпусу витримує постріли з великокаліберного 12,7-мм кулемета НСВ з дистанції 300 м, нижня частина та корми – з 7,62-мм снайперської гвинтівки СВД з дистанції 30 м; (!) броньоване днище.

Автомобіль розділений на моторний відсік та відділення для екіпажу та десанту. На корпусі виконані бічні та задні кормові двері, люки для десанту та люки для механіка та старшого автомобіля. На БПМ-97 встановлено два 125 л протектованих бака та додатковий 20 л бак у броньованому корпусі. Автомобіль оснащений автономним обігрівачем, що дозволяє підтримувати робочу температуру у відділенні для екіпажу та десанту незалежно від роботи двигуна. Також на автомобілі встановлена ​​фільтровентиляційна установка.

Застосування уніфікованих вузлів та агрегатів дає змогу забезпечувати пробіг до капітального ремонту 270 тис. кілометрів. Серійні вузли та агрегати дозволяють спростити процеси виробництва та ремонту автомобіля. Компонування дозволяє проводити технічний огляд та ремонт технічними засобами, призначеними для серійних автомобілів та шасі виробництва ВАТ КамАЗ. Застосування агрегатів серійного виробництва дозволило значно знизити вартість автомобіля. З березня 2000 року на КамАЗі проходили випробування дослідного зразка, де до кінця 2000 року розпочалася підготовка до виробництва дослідно-промислової партії БПМ-97.

Відомо, що до середини 2001 було виготовлено ще не менше двох машин. Великосерійне виробництво та надходження броньовика до прикордонних військ поки стримуються обмеженими фінансовими можливостями.